camerelogo ziar mic Infrastructura Alfred prog bebelusul Harta interactiva

Informare pentru fermieri privind evaluarea pierderilor agricole din cauza calamităților naturale

atentieÎn situația în care la nivelul UAT-ului (Unitatea Administrativ-Teritorială) se înregistrează culturi agricole afectate de calamități naturale, evaluarea pierderilor produse de calamități se face diferențiat, în funcție de natura fenomenului care a generat pierderea, după cum urmează:

CAZUL A - PAGUBE PRODUSE DE SECETA PEDOLOGICĂ

În conformitate cu Ordinul nr. 97/63/2020 și Ordinul Prefectului județului Argeș nr. 183/25.03.2024, se va proceda astfel:

Depunerea înștiințărilor:

Utilizatorii de terenuri agricole înscriși în evidențele Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, ale căror suprafețe de culturi agricole au fost calamitate în procent de peste 30%, trebuie să depună înștiințări scrise la unitatea administrativ-teritorială unde se află terenul, până cel târziu la:

-        1 august inclusiv pentru culturile agricole înființate în toamnă;

-        15 octombrie inclusiv pentru celelalte culturi agricole.

Înștiințările pot fi depuse în format fizic sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță. (Modelul de înștiințare este atașat prezentei).

Raportarea pagubelor:

Pe baza înștiințărilor înregistrate, comitetul local pentru situații de urgență întocmește un raport operativ cu pagubele la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică. Modelul acestui raport este prevăzut în anexa nr. 2 la regulament și trebuie întocmit în termen de maximum 24 de ore de la înregistrarea înștiințărilor.

Raportul operativ trebuie transmis în termen de maximum 24 de ore de la întocmire către Centrul operațional din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență județean și către Grupul de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice din județ.

Evaluarea pierderilor:

Evaluarea pierderilor de producție se face de către o comisie stabilită prin Ordinul Prefectului nr. 183/25.03.2024 pentru parcelele nerecoltate/neînsămânțate până la data întocmirii procesului verbal sau pentru care au menținut o zonă tampon/martor nerecoltată sau neînsămânțată, în suprafață de minimum 5% din suprafața blocului fizic și parcelei/tarlalei aferente culturii afectate, care se pune la dispoziția comisiilor de constatare și evaluare a pagubelor în vederea întocmirii procesului-verbal de constatare și evaluare a pagubelor la culturile agricole.

CAZUL B - PAGUBE PRODUSE DE ALTE FENOMENE METEOROLOGICE

B1. Pentru utilizatorii de teren pentru care venitul anual se stabilește pe bază de normă de venit:

În conformitate cu Ordinul nr. 1863/2016 și Ordinul Prefectului județului Argeș nr. 22/17.01.2023:

Depunerea cererilor:

Utilizatorii terenului trebuie să depună la UAT "Cerere pentru constatarea pagubelor și evaluarea pierderilor produse de calamitățile naturale în cazul culturilor agricole/efectivelor de animale". (Modelul de cerere este atașat prezentei)

Convocarea comisiei:

Primarul localității convoacă comisia constituită conform Ordinului Prefectului nr. 22/17.01.2023.

Evaluarea pagubelor:

Comisia evaluează pagubele și întocmește procesul verbal în maxim 5 zile de la convocare.

Procesul verbal se transmite la Direcția pentru Agricultură a Județului Argeș în termen de 24 de ore de la întocmire, prin grija primarului UAT.

B2. Pentru ceilalți utilizatori de teren:

Se va proceda conform Ordinului Prefectului județului Argeș nr. 22/17.01.2023:

Raportarea calamității:

Primarul localității, în calitate de președinte al CLSU, consemnează calamitatea în raportul operativ și îl transmite la ISU Argeș în maxim 24 ore de la producerea calamității.

Procesul verbal de constatare se întocmește la nivel local și se transmite la ISU Argeș și la Direcția pentru Agricultură a Județului Argeș.

Oportunitate de angajare! Asistent personal profesionist

anpdpd iulie 2024Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități(ANPDPD) va implementa proiectul „Rețeaua Asistenților Personali Profesioniști(APP) – “Suport pentru o viață independentă în comunitate pentru persoanele cu dizabilități”, în parteneriat cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș (DGASPC Argeș).
 
Proiectul va fi finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială(PoIDS), Prioritatea Sprijin pentru persoanele cu dizabilități, Acțiunea 7.7 Formarea și asigurarea salarizării APP la nivel național și crearea și dezvoltarea la nivel național a unei baze de date relevante pentru rețeaua de APP și personalul specializat din sistem.
 
Activitățile proiectului includ informarea, conștientizarea și sensibilizarea publicului larg și a persoanelor cu dizabilități, dezvoltarea competențelor asistenților personali profesioniști și suport acordat direcțiilor generale de asistență socială în dezvoltarea rețelei de APP.
 
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea accesului la servicii de asistență personală profesionistă pentru persoane adulte cu dizabilități.
 
Beneficii:
 
  • Salarizare decentă, bonusuri și sporuri;
  • Contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
  • Cursuri de calificare gratuită;
  • Munca la domiciliu.
Persoanele selectate de către DGASPC Argeș vor fi instruite și vor primi calificarea de asistent personal profesionist (APP) pentru persoane cu dizabilități.
Relații suplimentare se pot obține de la DGASPC Argeș – persoană de contact dl. Liviu Nistor, tel: 0248/271.131, interior 48.

 

Atenție șoferi! Un nou sens unic a fost instituit pe strada Aleea Poienii!

De astăzi, a fost instituit un nou sens unic pe str. Aleea Poienii din cartierul Racovița, pentru a se permite accesul din Bulevardul Dacia (de la Troiță) respectiv să permită doar urcarea pantei. 
 
De altfel, noul sens unic a și fost semnalizat prin indicatoare rutiere aferente.
 
Rugăm participanții la trafic să respecte noile reglementări de circulație.
sens unic 1 sens unic 2 sens unic 3

Lista domeniilor eligibile pentru ajutoare de minimis în România

Guvernul României a publicat recent o listă actualizată a domeniilor de activitate pentru care se acordă ajutoare de stat regionale și ajutoare de minimis.
 
Pentru mai multe detalii, vizitați pagina oficială: https://2021-2027.adrmuntenia.ro
 
Descarcati lista domeniilor de activitate pentru care se acordă ajutoare de stat regionale şi ajutoare de minimis AICI.

Tradiția continuă la Mioveni!

majorat iunie 2024În fiecare an, administrația orașului nostru îi premiază pe tinerii care sărbătoresc majoratul, și anul 2024 nu face excepție!
 
Astfel, 25 de tineri cu domiciliul în Mioveni, care au împlinit sau urmează să împlinească vârsta de 18 ani în cursul acestui an, vor fi premiați în cadrul unei ceremonii speciale, vineri, 28 iunie, de la ora 19.00, în centrul civic.
 
Sărbătoriții vor primi câte un tricou personalizat, un tort delicios, flori și o diplomă de cetățean major, ca simbol al trecerii lor într-o nouă etapă a vieții.
Evenimentul este organizat sub egida Zilelor Orașului Mioveni.