camerelogo ziar mic Infrastructura Alfred prog bebelusul Harta interactiva

Cartea de identitate simpla CIS

ÎNCEPÂND CU DATA DE 18.07.2025 NU SE MAI SOLUTIONEAZĂ CERERI PENTRU ELIBERAREA CĂRTILOR DE IDENTITATE (MODEL 1997).

CONFORM ART.16 alin(3) DIN OUG.97/2005 REPUBLICATĂ S.P.C.L.E.P. MIOVENI SOLUŢIONEAZĂ CERERI PENTRU ELIBERAREA CĂRTILOR ELECTRONICE DE IDENTITATE SI A CARTILOR DE IDENTITATE SIMPLE.

1. CĂRTILE ELECTRONICE DE IDENTITATE SE ELIBEREAZĂ ÎN BAZA PROGRAMÅRILOR ON-LINE PE SITE-ul:https://hub.mai.qov.ro/cei/programari/
PRIMA CARTE ELECTRONICĂ DE IDENTITATE SE ELIBEREAZĂ GRATUIT INCEPÂND CU VARSTA DE 14 ANI. IN LIMITA FONDURILOR ASIGURATE PRIN PLANUL NATIONAL DE REDRESARE SI REZILIENTA (PNRR).

2. CĂRTILE DE IDENTITATE SIMPLE SE ELIBEREAZĂ ÎN BAZA PROGRAMÁRILOR TELEFONICE (tel: 0348/455112 IN INTERVALUL ORAR 10-14, IN ZILELE DE MARŢI, MIERCURI, JOI SI VINERI)

CONTRAVALOAREA CÂRTII DE IDENTITATE SIMPLE, ÎN VALOARE DE 40 LEI SE ACHITA ÎN UNITATILE CEC BANK SAU AUTOMATELE DE PLATA SELFPAY


LUNI, MIERCURI 08.00-16.00
MARTI, JOI 08.00-17.00
VINERI 08.00 - 14.00

Audiente sef serviciu - JOI 14.00-16.00

Componenţă:
Neculăiţă Monica-Mariana - sef serviciu
Tudorache Adina-Mihaela - inspector
Ene Maria - inspector
Firaru Constanţa - referent.
Niță Florentina Mihaela - inspector

Tel/fax: 0348/455000

Adresa: orş. Mioveni, B-dul Dacia, bl. P2A, parter, jud. Argeş

Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  |  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

TERMENUL EFECTIV DE ELIBERARE A ACTELOR DE IDENTITATE ESTE DE 10 ZILE LUCRĂTOARE LA C.E.I. SI 30 ZILE LA C.I.S.

Cateva precizari cu privire la eliberarea cartilor de identitate simple.


FORMA ȘI CONȚINUTUL CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLE

Forma și conținutul cărții de identitate simple sunt prevăzute în Anexa 6 la Hotărârea de Guvern nr. 295 din 10 martie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutului actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil.

Cartea de identitate simplă conține următoarele informații:

pe față: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetăţenia, data naşterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilităţii, semnătura olografă a titularului, imaginea facială a titularului.
pe verso: domiciliul, data emiterii și autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ).
Cartea de identitate simplă nu este prevăzută cu suport de stocare electronic (cip) și NU reprezintă document de călătorie în spațiul Uniunii Europene.


CONTRAVALOAREA CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLE

Contravaloarea taxei privind eliberarea cărții de identitate simple este de 40 de lei și se achită anterior depunerii cererii, la ghișeele unităților CEC Bank în contul colector al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” S.A. sau la stațiile de plată SelfPay.


ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLE PENTRU PERSOANELE CU VÂRSTA ÎNTRE 14-18 ANI

Eliberarea cărții de identitate simple pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani se realizează pe baza următoarelor documente, în original:

  • certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române;
  • actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; în cazul în care părintele este cetăţean străin, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de şedere permanentă;
  • certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi;
  • documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

IMPORTANT:

În cazul în care părintele nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile pe care acesta le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate al minorului.
Atunci când autoritatea părintească se exercită de ambii părinţi, cu domicilii diferite, iar minorul locuieşte în mod statornic cu unul dintre aceştia, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de către părintele la care minorul are domiciliul, nefiind necesară şi semnătura celuilalt părinte.
Atunci când instanţa a hotărât ca locuinţa minorului să fie la unul dintre părinţi, iar minorul locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui la care instanţa a hotărât că are locuinţa, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscris domiciliul la adresa la care acesta locuieşte statornic.

Declaraţia poate fi dată:

  • la ghişeu, în faţa personalului S.P.C.E.P.;
  • în fața personalului consular, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află;
  • la notarul public român;
  • la autorităţile străine competente; în acest caz, declaraţia va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare.


ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLE PENTRU PERSOANELE CU VÂRSTA PESTE 18 ANI

Potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul de identitate se eliberează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă al persoanei fizice, în baza cererii depusă personal şi a documentelor cu care potrivit legii, se face dovada numelui de familie şi a prenumelui, datei de naştere, stării civile, cetăţeniei române, adresei de domiciliu/reşedinţă, achitării contravalorii actului de identitate, respectiv:

  • actul de identitate;
  • certificatul de naștere, original;
  • certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
  • certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, original.

Documentele prezentate de solicitant sunt scanate și introduse în mod electronic în aplicația informatică, iar solicitantul va semna cererea listată de sistemul informatic în fața funcționarului public de la ghișeu.

Dacă cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate, care să dovedească statutul civil și numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii.

certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate ;
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,/reședință, după caz, original.
În situaţia în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia care se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă;

DECLARAŢIA DE PRIMIRE ÎN SPAŢIU A GĂZDUITORULUI poate fi dată în ţară cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate în faţa:

  • poliţistului de siguranţă publică;
  • notarului public;
    ori, în străinătate, cu cel mult 6 luni înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate:
  • la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate;
  • la autorităţile străine competente (în acest caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă, legalizată şi apostilată – unde este cazul).

documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Contravaloarea taxei privind eliberarea cărții de identitate simple este de 40 de lei și trebuie achitată anterior depunerii cererii la casieriile unităților CEC Bank sau la stațiile de plată SelfPay.


VALABILITATEA CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLĂ.

Cartea de identitate simplăse eliberează:

  • cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 -18 ani;
  • cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.